Wymiana rozrządu 1

Wymiana rozrządu w Warszawie

Wymiana rozrządu w Warszawie

Regularna wymiana układu rozrządu – paska lub łańcucha, rolki napinającej czy prowadzącej jest elementem koniecznych do prawidłowego funkcjonowania każdego pojazdu. Dlatego tak ważne jest, aby obserwować i systematycznie wymieniać elementy eksploatacyjne. W przypadku złej diagnostyki lub rzadkich przeglądów, może dojść do poważnej kolizji zaworów z tłokami, co w efekcie przełoży się na niepotrzebny stres i kosztowną naprawę. We współczesnych samochodach, układ rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów silników spalinowych. Najprościej rzecz ujmując, odpowiada na za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów i usuwanie z nich spalin. Tylko sprawnie działający rozrząd jest w stanie zapewnić naszemu samochodowi odpowiednie osiągi.

Wymiana rozrządu w naszym warsztacie

Autoserwis Automax z Warszawy w swojej ofercie proponuje również profesjonalną wymianę rozrządu. Aby uchronić rozrząd przed jego zerwaniem, zalecana jest regularna kontrola. Niewielkie rysy, pęknięcia i mikrouszkodzenia, bez oka fachowca i odpowiedniego sprzętu są bardzo trudne do zauważenia. Jeśli niepokoi nas jakiś dźwięk, np. piski z okolic rolek napinających, w przypadku łańcuchów – odgłos klekotania lub ślady oleju na pasku – należy niezwłocznie udać się do serwisu samochodowego. Ważna jest także, aby w przypadku zakupu auto używanego, także wymienić pasek rozrządu. Niestety – nigdy nie mamy 100% pewności, jaka jest historia danego pojazdu.

Czym grozi zerwanie paska?

Kiedy w naszych samochodzie dojdzie do zerwania paska rozrządu, tłoki zderzą się z zaworami, w wyniku czego może nawet dojść do całkowitego zniszczenia silnika. Mniej dotkliwymi skutkami są wygięcia zaworów, pęknięcia i wybycia dziur w tłoku, a także skrzywienie wałka rozrządu. Niestety wszystkie z wymienionych konsekwencji łączą się z dużą ingerencją i remontem silnika. Bardzo podobne następstwa są w przypadku zerwania łańcucha rozrządu.

Dlatego tak ważne jest, by przestrzegać regularnych wymian. Nie chodzi wyłącznie o koszty, z jakimi związana jest naprawa, ale także dyskomfort kierowcy, który w przypadku braku auta zastępczego, będzie na pewien czas zmuszony korzystać z komunikacji miejskiej lub przysługi osób trzecich. Niestety obecne jednostki napędowe, należą do grupy tzw. silników kolizyjnych.

Kiedy powinniśmy wymienić rozrząd?

Z pewnością wtedy, kiedy decydujemy się na zakup auta używanego. Jeśli jesteśmy pierwszymi właścicielami pojazdu, najprościej byłoby powiedzieć: zgodnie z zaleceniami producenta. Wszystko zależy od rodzaju silnika i warunków, w jakich użytkujemy samochód. Zazwyczaj są to widełki od 60 tys. km do 120 tys. km. Jednakże nasze doświadczenie pokazuje, że pasek może zerwać się nawet przed upływem założonego przebiegu. Stąd tak ważna jest diagnostyka pojazdu i nasza obserwacja.

Cennik wymiana rozrządu Warszawa

Wymiana rozrządu silnik od 380 zł
Wymiana rozrządu silniki typu V od 600 zł
Wykonanie i pozycjonowanie strony Rankit.pl We have IT!